Medicinska Škola Ante Kuzmanića Zadar

Hodočašće u Rim

10. travnja 2018. 18:18 |   Novosti

Svi putevi vode u Rim. Tako je i nas naš put odveo. Otići u Rim znači osjetiti djelić svjetske povijesti što možemo uvidjeti u njegovom starom nadimku "Prijestolnica svijeta". Svima je poznata legenda o osnutku grada Rima. Rim je kroz svoju povijest dominirao velikim djelom Europe i obale Sredozemnog mora. Skoro tisuću godina Rim je bio politički najznačajniji, najbogatiji i najveći grad zapadnog svijeta, a to je ostao i nakon propasti i podjele Carstva. Rim je bio i ostao središte Katoličke Crkve. Unutar njega se nalazi Vatikan, najmanja država svijeta. U Vatikanu se nalazi poglavar Katoličke Crkve - Papa.

Mi smo boravile u Rimu od 23.3.2018. do 28.3.2018. Kao što sam već rekla, Rim je bio iznimno važan grad u povijesti. O njemu bi se moglo pričati danima. U narednom tekstu ćemo navesti najznačajnija mjesta koja smo posjetili.

22.3. U četvrtak u 22.00 h smo trebali krenuti na put međutim svi putevi koji vode u Rim ovoga puta su za autobus bili zatvoreni zbog jake bure. Stoga smo proveli cijelu noć u iščekivanju poziva časne Viktorije kada će se napokon krenuti na put. Pred nama se našla jedna duga neprospavana noć.

23.3.2018. U petak u 19.00 h idućega dana smo krenuli za Rim. Pošto su sve prometnice bile zatvorene za autobus zbog jake bure morali smo ići starim okolnim putem.

24.3.2018. U subotu, razgledavali smo baziliku sv. Pavla izvan zidina. Nalazi se izvan Aurelijevih zidina na mjestu povijesnog groba sv. Pavla. Ispod oltara, čuvaju se relikvije sveca. Ispod prozora nalazi se dugi red medaljona s portretima papa, od sv. Petra do pape Franje. Zatim smo otišli u baziliku sv. Ivana Lateranskog. Rimska je katedrala, službeno crkveno sjedište Pape. Prva je crkva u povijesti koja je bila javno posvećena. Ima jedno od najljepših pročelja. Na glavnom su oltaru relikvije apostola Petra i Pavla. Ovdje se zasjedalo pet crkvenih sabora. Nakon bazilike sv. Ivana otišli smo u crkvu sv. Petra u okovima. Ova crkva je poznata po veličanstvenoj skulpturi Mojsija,djelo čuvenog Michelangela, i lancima kojima je bio okovan Sveti Petar u Jeruzalemu. Posjetili smo katakombu sv. Kalista. Katakomba se proteže na četiri kata, dosežu dužinu od gotovo 20 kilometara i broje oko pola milijuna grobnica od kojih je oko 40% dječjih grobnica. U njima je sahranjeno 8 biskupa i 16 papa. Kasnije su tijela iz katakombi postavljena u temelje bazilika. Vidjeli smo  Koloseum, jedan od najprepoznatljivih simbola Rima. Imao je kapacitet oko 87.000 mjesta. Unutra su se održavale surove borbe gladijatora i divljih životinja. Smatra se da je u njemu ubijeno više od 500.000 robova i preko milion životinja. Još smo razgledavali Forum romanum i Kapitolij.

25.3.2018. Na cvjetnicu smo sudjelovali na Svetoj Misi i procesiji sa Papom Franjom na Trgu sv.Petra.Tu je bilo prisutno mnogo snažnih emocija. Bio je prisutan osjećaj poštovanja, poniznosti, sabranosti, nade, sreće, zadovoljstva, ljubavi,...Toliko ljudi iz cijelog svijeta na jednom mjestu i tolika radost sto smo mogli sudjelovati i poslušati riječi Svetog Oca. Došli smo sat vremena ranije kako bih uhvatili red do prolaza kojim je prolazio Papa. Na kraju Svete Mise sa velikim išćekivanjem smo očekivali Svetog Oca samo da prođe pored nas. Vec kad smo ga vidjeli oko srca se stvorila toplina, jos da smo ga mogli dotaknuti zelja bi bila ispunjena do kraja. Navecer smo razgledavali grad Rim. Prvo smo posjetili piazzu Navonu. To je barokni gradski trg u obliku hipodroma koji se nalazio na tom mjestu. Tu su stari Rimljani dolazili gledati konjske utrke. Na sredini trga se nalazi znamenita Fontana 4 rijeke, pored nje je Palaca Pamphilj sa lijepim freskama. Na piazzi Navoni nalaze se 2 velike fontane: Fontana del Moro s velikim bazenom i Neptunova fontana. Zatim smo posjetili Fontanu di Trevi. Ona je najveca barokna fontana u gradu i jedna od najpoznatijih u svijetu. Visoka je 26 m i široka 50 m. Fontana označava kraj akvadukta koji vodu doprema iz 20 km udaljenog izvora. Isti se akvadukt koristi i za punjenje brojnih drugih fontana u centru Rima. Prema legendi bacite li kovanicu u Fontanu di Trevi u Rim ćete se sigurno vratiti. Zatim smo se uputili prema Španjolskom trgu. Stepenice koje se spuštaju prema fontani i crkva na vrhu brežuljka stvaraju poseban ugođaj. Posjetili smo i Zavod sv.Jeronima. Papa Nikola V. 21.4.1453. dao je  udruzi Slavena u Rimu ruševnu crkve sv. Marine i zemljište uz nju. Bratovština nakon što je crkvu obnovila, posvetila ju je sv.Jeronimu. Na kraju ovoga dana prisustvovali smo  Svetoj Misi u crkvi sv. Jerolima koja se održavala na Hrvatskom jeziku. Na kraju mise svećenik je blagoslovio naše predmete koje smo kupili našim najmilijima u Rimu.

26.3.2018. U ponedjeljak smo posjetili Pompeje koji su smješteni pokraj  Napulja.  24.8.79. god. Vezuv je eruptirao i uništio cijeli grad. Pompeji su bili zatrpani pod slojem pepela 1600 godina prije nego što su slučajno otkriveni. Pompejski forum bio je uokviren stupovima s tri strane, dok se na četvrtoj nalazio Jupiterov hram. Bio je popločan, a uokvirivale su ga najvažnije javne građevine kao na primjer:  Apolonov hram, Bazilika sa sudnicom, tvornica odjevnih predmeta Venerine svećenice Eumachiae, Hram za pučke prinose žrtve, natkrivena tržnica,  Forumske terme. U Pompejama se nalazi amfiteatar koji je izgrađen u 3.st. pr.Kr. Mogao je primiti oko 20,000 gledatelja na svoje tri etaže. Uz amfiteatar se nalazio najveći otvoreni prostor u gradu, rezerviran za carske ideološke prezentacije – Palestra.

Na povratku iz Pompeja prema Rimu zastali smo u Montecassinu gdje se nalazi  benediktinski samostan osnovan 529.godine na istoimenom brdu. Samostan je osnovao sv. Benedikt. Papa Pavao VI. proglasio ga je svecem zaštitnikom Europe. Samostan je u 2.sv. ratu korišten  kao njemačka utvrda.

27.3.2018.U utorak smo posjetili Vatikanske muzeje koji se nalaze u Vatikanskoj palači. U Vatikanske muzeje ulazi se iz Vatikanske aleje. Najveća kolekcija neprocjenjivih antikviteta i umjetničkih djela na svijetu nalaze se u muzeju Pio Clementino i muzeju Chiaramonti. Najveća kolekcija italijanskih i europskih slika se čuva u 18 soba vatikanske pinakoteke. S Vatikanskim muzejima su povezane Rafaelove sobe i prekrasna Sikstinska kapela čiji je svod oslikao Michelangelo kao i oltarnu fresku "Posljednjeg suda". U Sikstinskoj kapeli se održava konklava te se iz nje pušta bijeli dim kada se izabere novi Papa. Također smo posjetili i Vatikansku garažu u kojoj smo mogli vidjeti kočije i aute u kojima su se vozili pape. Nakon Sikstinske kapele posjetili smo baziliku sv.Petra koja je najveličanstvenija crkva u kršćanskom svijetu. Sagrađena je na mjestu gdje je pokopan apostol Petar,prvi Papa. Grob sv.Petra i papinski oltar se nalaze ispod baldahina-najvećeg brončanog umjetničkog djela na svijetu kojeg je napravio Berninije. Također se može i uspeti na kupolu odakle se vidi cijeli Rim. Potom smo izišli na prekrasni trg sv. Petra na koji se pristupa iz  "Ceste pomirenja" koji ga povezuje s Anđeoskom tvrđavom. Trg sv.Petra je ovalni trg s četverostrukom kolonadom. S obje strane obeliska koji se nalazi u središtu trga nalaze se dvije velike fontane. Anđeoska tvrđava je mauzolej cara Hadrijana, na obali Tibera. Po anđelima na mostu i onom na vrhu građevine je dobila ime. S Vatikanom je spojena dugim podzemnim hodnikom, a u doba Papinske Države služila je kao vojarna, riznica, arsenal i tamnica. U 20.st. je restaurirana i pretvorena u muzej.

28.3.2018. U srijedu po povratku smo posjetili Asiz koji je poznat kao rodno mjesto sv.Franje i sv.Klare. Prvo smo vidjeli baziliku sv.Klare koja sadrži kriptu svetice te freske i slike iz 13.st. Nakon toga smo otišli u baziliku sv.Franje Asiškog koja je pod UNESCO-vom zaštitom. U bazilici imamo donju staru crkvu ispod koje se nalazi grob sv.Franje te gornju crkvu koja sadrži freske s prikazima života sv.Franje. Poznati simbol ovog sveca je Tau, križ oblika slova T. Bili smo i u crkvici koja je napravljena na mjestu kuće sv. Franje unutar koje se nalazi malena udubina sa rešetkama u koju je sv. Franjo bio zatvaran kada bi razljutio svog oca.

Zajedno smo se složile da je ovo bio jedan od najljepših tjedana u našem životu. Također, trebali bi poći još jedan put u Rim jer smo zaboravile ubaciti novčić u Fontanu di Trevi.

Na kraju se želimo zahvaliti svima koji su nas odabrali, podržavali i omogućili nam ovo predivno hodočašće. Zahvaljujemo se našoj školi i ravnatelju Davoru Vidaković, sestri Danijeli Kovačević, našim svećenicima Tomislavu Dubinku, Domagoju Kelavi i Šimunu Šindiji, sestri Viktoriji Gadži koja je na nas pazila svih sedam dana i najviše našim roditeljima. Hvala vam svima od srca.